Eerst een klein stukje historie;

 

eind jaren 60 van de 20e eeuw kwam Thom Zomerschoe in aanraking met de gemotoriseerde watersport. Hij was al bijna zijn hele leven verknocht aan motoren, meest wegmotoren, en na werkzaam geweest te zijn bij de ANWB, werkte hij op dat moment bij een auto garage in Tiel die hem vanwege zijn ervaring met 2 takt motoren uitleende aan een watersport zaak. Toen de eigenaar van de watersportzaak aan Thom vroeg of hij daar vast wilde komen werken wilde hij dat wel als het loon goed was. Dat zou hetzelfde zijn als in de autogarage, niet interessant dus, dat deed Thom beslissen om zelf, thuis in Alphen, te beginnen met het repareren van bootmotoren.

 

In de beginjaren bleef Thom ook nog werken bij de autogarage maar na enkele jaren besloot hij om volledig in de watersport te gaan: Zomerschoe’s Special Outboard Service!

Begin jaren 70 kreeg hij steeds meer werk, Thom reed op zijn Harley Davidson met zijspan naar de verschillende campings en jachthavens in de omgeving om op locatie motoren te repareren en er kwamen ook regelmatig aanvragen voor nieuwe motoren, hij benaderde Honda om een buitenboordmotor te bestellen en werd direct dealer, bij Suzuki, in diezelfde tijd, ging het eender. Er werden ook regelmatig bootjes verhandeld en half jaren 80 kwam Mariner( tegenwoordig Mercury) daar bij als buitenboordmotor merk.

 

In 1991 kwam zijn zoon Hugo in de zaak, hij kwam vervroegd uit Seedorf waar hij op dat moment aan zijn militaire dienstplicht voldeed. Hugo was al zijn hele leven bekend met motoren, al vroeg hadden ze thuis enkele “crossbrommers”, en ook werd er regelmatig gevaren met een bootje uit de voorraad. Het repareren van motoren had hij dus van jong af aan meegekregen.

 

In 2005 kwam het dealerschap van Evinrude E-TEC erbij, met dit goede en mooie merk erbij is Special Outboard Service dealer van maar liefst 4 van de 5 grote, bekende en betrouwbare buitenboordmotor merken.

 

Thom en Hugo gaan, en staan, voor kwaliteit. Als zij geen vertrouwen hebben in een motor zal die niet verkocht worden. Door de jarenlange ervaring kennen zij ook veel “oude” motoren en hun technieken terwijl de nieuwe technieken door het volgen van de jaarlijkse trainingen en cursussen bij de verschillende importeurs ook bekend terrein zijn.