Voorkom de problemen zoals op de foto’s! Gebruik een houdbare benzine zonder (bio) ethanol: Ecomaxx!
Beschrijving
E10( euro 95) en E5( 98) benzine:
Ethanol in deze benzine kan de werking van uw motor benadelen en in sommige gevallen zelfs (onherstelbare) schade veroorzaken. Dit kan ook gebeuren bij motoren die wel “E 10 proof” zijn! In de watersport zijn we veelal afhankelijk van het weer, benzine zit daardoor soms maanden of zelfs jaren lang in een tank.
Een groot probleem is de snelle veroudering van de benzine( soms al binnen 1 dag merkbaar) waardoor de benzine niet meer zo veel energie heeft en een hogere viscositeit dan voorheen. Gevolg; slecht starten, minder goed stationair lopen en minder vermogen.
Op de iets langere termijn zal vergommen van de benzine in het brandstofsysteem en eventuele corrosie van meerdere componenten in dat brandstofsysteem leiden tot grotere storingen. Gevolg; noodzakelijke reiniging van het brandstofsysteem en in veel gevallen is vervanging van delen in het brandstofsysteem noodzakelijk.
Bij veel, iets oudere, motoren leidt het gebruik van ethanol benzine tot lekkages in het systeem en het uitvallen van de benzinepomp doordat de kunststoffen die in de brandstofsystemen voorkomen niet bestand zijn tegen de inwerking van ethanol. Met het uitvallen van de motor als gevolg.
Aangezien de meeste watersporters helemaal niet zo veel benzine verbruiken is de door ons geadviseerde oplossing; gebruik géén benzine van de pomp, maar gebruik Ecomaxx Boatfuel!
- Geschikt voor alle benzinemotoren van binnen- en buitenboordmotoren
- Aanzienlijk minder uitstoot van schadelijke stoffen
- Zorgt voor een schonere verbranding
- Meer dan 3 jaar lang houdbaar
- Bevat geen (bio-)ethanol
- Ideaal voor het aftanken vóór de winterstop
- Voorkomt startproblemen, zelfs na lange winterstop
- Uitwisselbaar met alle soorten pompbenzine
- Maakt brandstofadditieven overbodig
Als u wel benzine aan de pomp wilt tanken dan is het aan te raden om de hoogst gekwalificeerde ( meestal de duurste)benzine te nemen. Denk daarbij aan BP Ultimate, Shell V-power. Deze brandstoffen bevatten wel ethanol maar zijn iets langer houdbaar, om problemen op de langere termijn tegen te gaan dient dan wel een stabilisator aan de brandstof toegevoegd te worden.
Bijvoorbeeld; 2+4 fuel conditioner van BRP. Bij normaal gebruik kan men volstaan met een fles van 946 ml op ca. 600 liter benzine. Voor opslag, onder ideale condities tot 3 jaar mogelijk, dient men de dubbele hoeveelheid 2+4 fuel conditioner toe te voegen.